Tuesday, June 22, 2010

Puisi Tecipta..Terasa Lega Dihati..( UngU&AkiNaZ)


(akinaz )
Air Melimpah
Pantai Berubah Namun Tidak Pun Aku Bersumpah Usah Kau Sangka Aku Dah Lupa
Di Mana Aku Bermula..Tapi Andainya Memang Kau Sudah Berpatah Arang Aku Pasrah Apa Gunanya Ku Berharap Kau Tak Sudi Apa Nak Diratap

(ungu)
Indah kata scantik budi…indah budi cantik ka kata???
Andai kata kau mmg da x sudi…ak rela..ak pasrah…
Apa nk ku duga..hati seorg manusia..sentiasa bubah..
Apa nk ku kata andai kau ingin bpatah arang …
Ak rela dlm terpaksa…ak pasrah..atas dugaaan…
Andai itu takdir tuhan ak pasrah……

(akinaz )(ungu)
Kau bukan milikku, dah ku tahu segalanya…
Namun hati ini dah terukir namamu…
ku ingin buang namamu dr sudut hatiku ...namun ku x mampu
ingin ku mlupakn mu namun kau tetap dlm hatiku
ku tau...kau juga tahu...
namun hati ini sukar nk mlepaskn
biar lah namamu terpahat dhati ku
kerana ku tau kau bukan milik ku..
biarlah bayang2 mu temani hari2 hidupku
biar lah wajahmu hiasi taman hatiku
walau hakikatnya aku x memiliki diri & hatimu
aku rela..walau dalam keterpaksan
aku pasrah...dalam kedukaan...
asalkn engkau bahagia...cukup untuk ku
kerana aku sedar cinta x seharusnya mmiliki :)

(akinaz)
Terkadang..
Kau lelah mencari..
Ke sana, ke sini puas mencari..
Mencari yang belum pasti..
Usah gusar..
Biarpun lelah, tabahkan hati..
Teruskan berlari, teruskan mencari..
Sehingga bertemu yang kau hajati..
(ungu)

tak kan ku lelah mcari cinta abadi...
walau ku mrantau ke sana n kemari...
walau jauh ...blm pasti aku temui..
namun aku cari cinta sejati lg abadi...
keran aku pasti akan aku temui jua......
walau masa tu cepat atau lambat ..
ku yakin ya kan tiba jua....

tak kan ku gusar..tuk mecari sesuatu yg sejati...
walau aku lelah..aku tabahkn hati
akan aku terus berlari..berlari..dan terus berlari...
demi mencari ssuatu yang abadi...
walau ku kejar awan dan plangi...
aku yakin akan aku temui..apa yang dhajati :)

(ungu)

Usah dharap pada yang x sudi...
usah dratap...kasih yang x suci...
usah sedih usah duka...
walau hatimu terluka
usah gundah..usah..gelisah..
pasti lukamu kan terubat juga.....

walau hatimu tercalar & terluka...
pasti ada pgubatnya...
walau jiwa n ragamu masih terukir namanya...
usah gelisah..
walau hatinya bukan milik mu...
walau hatimu mungkin miliknya...
usah risau...pasti ada hikmahnya...

mungkin itu sudah takdirnya...
cintanya bukan milikmu...
tp percaya....pasti ada insan khas buatmu... :)

(akinaz)
tika bertemu si dia untukmu..
Titipkan sedikit cinta kedalam hati..
Usah risau, hidupkan kembali..
Hati yang dulunya mati..
Saat itu..
Bersatunya dua jiwa..
Dua jiwa yang dulunya sepi..
Kini berbunga kembali..
(ungu)
andai ku temui .dia yang di cinta...
kan ku titipkan rasa cinta yg terpendam dlm hati...
kan ku titipkan rasa rindu yg mengunung dijiwa ini...
kan ku titipkan rasa sayang yang terukir dhati ini...
khas buatnya..moga cinta dhati mekar kembali......

tiba saatnya...hati kan bersatu lagi…..
jiwa kan menjadi 1..cinta kan menjadi 1 yang sejati..
hidup x kan lagi rasa sepi....
moga ia kekal hingga azli :)

(akinaz)
ku begini seperti selalu
membilang waktu berlalu
entah berapa lama
tidak ku sedarinya
berapa lama harus menunggu... See More

Aku impikan suram cahaya
bertukar cahaya indah
semoga tiba hari
bersinar ruang hati
menyuluh arah jalan kembali..

Ku tunggu angin perubahan
barat utara timur selatan
meniti doa malam dan siang
teranyamnya semula ikatan

Sayang semua bagaikan mimpi
kenyataannya langit dan bumi
aku di sini engkau di sana
sayup jauh terpisah

Entahkan kerana sayangku
ataupun kerana sabarku
ku menunggu

Air mata dan senyuman
antara mimpi dan harapan
adalah rindu semilu
menghiris kalbu

Dan terlalu menyayangi
di akhirnya terkorban diri
menyedari itu aku putuskan
pasrah segala pada Tuhan

Masih lagi seperti selalu
membilang waktu berlalu
semoga tiba hari
bersinar ruang hati
menyuluh arah agar kembali...


(akinaz)
cinta yg semakin menepi
rindu yg semakin layu
apa lagi mahumu..?
laguku jg x senyaring dulu
puisiku jg x sepuitis dulu
nyanyian hati yg makin meruntun hiba
apa yg hadir kini, x ingin ku gengam lagi..
apa yg hadir kini, x ingin ku miliki lagi..
apa yg hadir kini, x ingin ku sambutnya lagi..
apa yg hadir kini...ku akan tetap berlalu pergi..

(ungu)
itukah dia kekasih yang kau cinta...
itukah dia kekasih yang kau rindu...
itukah dia kekasih yang kau sayang..
itukah dia kekasih hatimu
walau tluka hatimu kerananya......
walau terseksa jiwa ragamu menunggunya...
walau terasa tertekan terbeban..
kau sabar juga menanti...
kerana..
dia wanita dhatimu ,,,,:)

No comments: