Wednesday, January 19, 2011

Kenapa??? harus aku yang terluka???


Kenapa harus ada yang terluka,bila bahagia sedang medekati,
Kenapa harus ada yang melukai,bila rasa sayang berada didalam hati..
Kenapa harus terjadinya perpisahan,bila cinta sudah mekar didalam hati….
Kenapa harus aku yang terluka,kenapa harus aku yang terseksa,,
Kenapa mesti aku????...kenapa hanya aku???? Kenapa perlu aku yang terluka???

Adakah aku tidak berhak untuk memiliki kebahagian???
Adakah aku tidak layak untuk mendapat cinta sejati,,??
Adakah aku tidak layak untuk memberi cinta aku kepada insan lain..???
Adakah aku tidak berhak untuk sayangi dan mencintai seorang lelaki???
Atau adakah ini sudah tersurat dan terserat takdir kehidupan ku ????

Aku semakin hampa melalui kehidupan ini,,penuh dengan kelukaan…
Aku semakin lemah untuk semua dugaan ini …ya allah tabahkan hatiku..kuatkan semangat ku…
Aku telalu lemah atas dugaan ini,,aku seakan hilang nyawa bila kehilangan cinta itu,,,,,
Aku seakan hilang akal bila dia pergi dari hidup aku,,,ya..allah cukuplah engkau saja buatku…
Aku ingin lari dari segala rasa..aku ingin pergi jauh dari hati yang selalu terluka…

Kenpa cinta itu harus pergi,,???bila hati ini penuh dengan kecintaan ,,kenapa???
Kenapa sayang itu telalu cepat menghilang,walau sudah bertahun bertaktah dihati merasa sayang???
Kenapa rasa cinta dan sayang mu telalu mudah luntur dimamah waktu…sedangkan dibibir kita sering melafazkan rasa cinta…
Kenapa kata perpisahan juga yang terlafaz dari bibirmu sayang…kenapa????kenapa???/
Kenapa harus aku yang terluka,kenapa harus aku yang merana,kenapa harus aku yang lalui semua ini ???? kenapa harus aku!!!!

Ya allah kau tabahkan hatiku..ya allah kuatkan semangatku untuk lalui semua ini…
Ya allah cukuplah engkau saja buat ku,,,tenangkan lah hati ku walau tanpa dia disisi,,,
Ya allah hilangkan lah banyangannya dari ingatanku…buangkan lh bayang2nya jauh dari dasar hatiku..
Ya allah sesungguhnya aku pasrah atas segara takdir yang engkau beri padaku..

16012011 unguindah

No comments: